Dagens kvällsrutin; Dans :)

Hej! Jag ligger nere i soffan, framför TV:n och känner mig riktigt, riktigt trött i huvudet. Kanske borde krypa i kojs rätt så snart. Lillan sussar redan, hon somnade runt 21.30.. Alldeles för sent, jag vet. Det har varit lite svårt att få henne i säng i tid under den senaste tiden. Imorse vaknade hon 9.30, så hon sov ut iofs ganska länge. Men jag försöker få in ordentliga kvällsrutiner på henne, så det blir lättare att gå och lägga sig för henne. Våra kvällsrutiner innefattar kvällsbad, nedvarvning, godnattsaga och gos i sängen. Jag nattar henne alltid tills hon somnat. Jag har aldrig låtit henne somna själv. Jag har alltid, alltid somnat henne och legat jämte henne i sängen tills hon somnat. Nu sover vi ju i samma säng också, varje kväll. Jag har inte ens en egen säng till henne, faktiskt. Det behöver jag inte, jag tycker det är supermysigt att sova tillsammans med lillan. Och jag vet att Belle mår bra utav det också.

Ikväll var hon så mysig, så mysig. Hon var trött redan innan vi åt kvällsmat, gnuggade ögonen och sa att hon ville sova. Men hon åt ordentligt med mat iallafall, så hon inte var för trött för att äta. Efteråt ville hon leka med sin nya kaffebryggare. Jag har varit på Lekcenter idag med älsklingen & Hanna. Köpte en massa leksaker. Köpte leksaksmat i MASSOR, har fyllt en hel låda med leksaksmat. Köpte även ett set med bestick, tallrikar, koppar & kaffekanna till henne, samt en kaffebryggare & en bok. Så hon har haft fullt upp idag med att leka och stoja med sina nya leksaker :) Kaffebryggaren speciellt, den vill hon leka med hela tiden. Så ikväll, efter att jag lyckades slita bort henne ifrån kaffebryggaren, så skulle vi försöka varva ned lite så hon skulle bli trött. Bad henne hämta en bok ifrån bokhyllan, så vi kunde läsa den. Hon brukar hämta en bok, sedan ta en i handen och dra med mig till soffan för att läsa, så hon vet mycket väl vad som gäller när man ber henne hämta en bok :) Men innan det blev sagostund, ville Belle bestämt ställa sig och dansa ^^ Mitt på golvet ställde hon sig och försökte dansa till musiken som morfar satte igång. Gud vad hon var söt! Viftade med armarna, snurrade runt och stampade med fötterna! Det gulligaste jag någonsin sett! ♥
Men hon lugnade ned sig snabbt, för jag hann precis läsa klart första boken innan busungen hade somnat mot min axel. Mammas lilla gullunge ♥



Var på stranden idag också. Hade en jättemysig stund med lillan & bästa vännen Hanna ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0