Favoritböckerna :)

Håller på med kvällsmaten, det blir stekt nypotatis & korv ihopblandat till en pyttipanna :) Belle sitter just nu ute på altanen, i knäet på mormor och läser saga. "Olivias nya klänning" - lätt en utav favoritsagorna. Jag själv älskar den boken, den är så himla mysig! Berättelsen är i rim med mysiga bilder :)



Belle tycker om att lyssna när man läser boken, hon sitter tyst och lugnt och lyssnar. De andra böckerna, som är böcker där man lär sig en massa olika djur. Hundar, katter, hästar, grisar, kossor.. De böckerna älskar Belle. Hon pekar och pratar en massa. Har nu lärt sig varenda djur samt hur de låter :) 
- Vad säger kossan, Belle? - Muuuuu!
- Vad säger grisen? - Nöff, nöff!
- Vad säger katten? - Maaauu!
Osv, osv :) Hon har lärt sig så mycket, så mycket. Mammas duktiga tjej!



Jag har en favoritbok ifrån när jag var liten. Jag minns den så väl, så väl och jag minns hur mycket jag tyckte om den. "Klunsen" heter den och är världens sötaste bok. Jag har kvar den hos Z. men jag tänkte åka inom och hämta tillbaka den. Jag älskar den boken ^^ Hoppas Belle är lika förtjust i den :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0