Belle kan själv!

Fick hit min lilla älskling för bara en timme sedan. Jag lämnade henne till Z. igårmorse, men fy fan vad jag har saknat henne! Det är hemskt när man ska lämna ifrån sig henne.. Men nu är hon här! Och jag njuter :) Just nu sitter hon och äter yoggi. Helt själv! Det är kladdigt, ska ni veta! Men jag får ju inte hjälpa henne med någonting längre. Belle kan själv. Försöker jag hjälpa henne med skeden eller någonting annat, så säger hon "Ne, mamma, ne!" och rycker åt sig skeden ^^ Hon vill inte ha hjälp med sådant längre, hon är ju stor nu :) Jag är så stolt över henne. Hon är väldigt framåt och lär sig så fort! Som hon pratar nu! Hon är en riktigt liten papegoja, upprepar allt man säger till henne. Just nu säger hon "Belle kladdig" och smetar in yoggi över hela armen ^^ Aja, så länge hon äter, så..
Hon vill göra allting själv nu. Klä på sig, ta på skorna, borsta tänderna, ta på blöja, äta.. Ja, allt i princip. Hon är jätteduktig, förvisso. Men ibland när tiden inte räcker till, så blir det lite bråk när man får ta över och göra det snabbt. Men jag försöker se till att hon ska få ro till att göra så mycket hon kan på egen hand, utan att stressa. För det går inte snabbt precis ^^

På tal om att borsta tänderna :)



Belle låter mig bara borsta tänderna på henne om hon får borta mina ^^ Så, såhär går det till för oss på morgonen :) Hon är för härlig, min lilla stumpalumpa ♥



Nä, nu får jag nog ta och styra upp yoggiätandet, för mestadels av yoggin är utanför skålen och på Belle ^^
Skriver senare! KRAM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0