Belle duktig med Freja vovven

Precis kommit hem ifrån G-farmor & farfar. Skjutsade morbror Elliot till sin HBK-träning samt lämnade av morfar på jobbet. Belle somnade i bilen på väg hem, så jag har lagt över henne i sin barnvagn som nu står under den stora björken ute i trädgården. Hade det jättetrevligt hemma hos G-farmor & farfar. Fikade och lekte med vovven Freja. Belle är himla duktig med Freja, faktiskt. Annars är Belle helt galen så fort hon får syn på en hund. Hon sträcker ut armarna, skriker "Komma, Komma" sedan springer hon fram ^^ Så man får verkligen hålla koll på henne. Jag försöker lära henne att vi bara får klappa vovvar som vi känner, såsom Freja & Kevin. Men jag vet inte hur mycket av den informationen som Belle tar in.. Men med Freja är Belle jätteduktig. Freja är en snäll hund, men hon går inte alls med på att bli gosad med eller klappad för mycket. Utan det är mest lek. Belle tar Frejas bollar och kastar dem till henne, så hämtar Freja dem. Det går jättebra. Belle får ta bollen ifrån Freja utan några problem alls. Men att klappa henne och så.. det går inte. Då säger Freja ifrån på skarpen. Nästan lite för mycket, så jag får alltid hålla koll på Belle hela tiden. Freja skulle dock aldrig bitas eller så. Hon kan morra till sedan springer hon iväg. Men å andra sidan är det nyttigt för Belle att träffa hundar som INTE går med på att bli kramad hela tiden, dragen i öronen eller svansen osv. Då kanske hon lär sig att man inte kan gosa med en hund som om det vore en nallebjörn!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0