Dyngkåt och hur helig som helst

Jag älskar att läsa böcker. Allvarligt, det är det bästa som finns. Tyvärr så läser jag inte så många böcker längre.. Jättetrist, men jag har lovat mig själv att ta tag i det där. Allt handlar bara om att man väl börjar läsa en bra bok. Och det har jag börjat göra! Jag läser "Dyngkåt och hur helig som helst" av Mia Skäringer.
Hur bra som helst! Alla borde läsa den. Den är jättebra. Det handlar mycket om relationer, familjelivet och massa annat vettigt. Hon skriver skitbra, så det är jätteroligt att läsa den. Dock så är den kanska kort, så det är en tunn bok. Jag läser bara lite i taget för att den ska hålla längre ^^ Läs den!



Idag har jag jobbat lite. Jag städar ett hus varannan fredagsförmiddag. Det är ett städ på 3 timmar hemma hos en jättemysig liten familj. Mamman i familjen är mammaledig just nu med sitt andra barn. Hon har en son och en dotter. Jag älskar att vara där för de har världens sötaste rum till barnen. Pojkrummet är jättefint, med färgerna vitt och blått och flickrummet är precis lika fint fast med rosa inslag :) Får jättemycket inspriation till Belles framtida rum och hennes nuvarande lekhörna och sovplats. Vi har inte kommit så långt på den fronten i nya lägenheten. Alla Belles leksaker och böcker ligger huller om buller i korgar. Jag vill köpa en liten bokhylla med förvaringskorgar till alla leksakerna samt några hyllor till hennes böcker. Vi planerar en eventuell tripp till IKEA nästa helg. Hoppas vi hinner och framförallt har råd -.- Vi har legat lite risigt till med ekonomin på sistonde. Hoppas det ordnar sig snart, så vi kan fixa det sista i lägenheten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0