BORT MED MAMMAKROPPEN

Det är en trött och sliten Melanie med fett hår och fula arbetskläder som sitter och skriver just nu -.- Jäkla tur att jag inte videobloggar!!
Det är torsdag, vilket innebär jobb för min del. Jag har ju fått sådan hjälp av min studievägledare att jag inte har några lektioner på torsdagar, just för att jag måste jobba då. Jag är så glad över all hjälp jag fått av skolan samt all förståelse jag fått utav mina lärare. Jag försöker peppa mig själv inför denna sista terminen i skolan, men än så länge har jag inte riktigt lyckats. Jag har fortfarande en olustig känsla i magen varje gång jag kommer till skolan och det känns verkligt motigt att behöva komma tillbaka till sin plats vid skolbänken.

Men faktiskt så har jag börjat träna igen! Och det ser jag verkligen framemot och känner mig oerhört peppad. Bort med mammakroppen!! Ja, nu vet jag att jag egentligen inte ska klaga. Jag gick upp totalt 8 kilo med Belle och bara en vecka efter förlossningen så var jag tillbaka till min vanliga vikt. Men lets face it, man ser inte likadan ut efter en graviditet. Så är det bara, oavsett hur mycket man gick upp. Huden sitter inte som den ska och jag är faktiskt snäppet större än vad jag var förut, trots att jag väger som jag gjorde innan jag blev gravid. Brösten har försvunnit samtidigt som magen blivit större.. Jag tror ni förstår att det inte är den mest smickrande kombinationen?
Så nu är det dags att skaffa lite muskler och rätta till det man kan. Jag tror aldrig jag kommer se ut som jag gjorde innan jag blev med barn, men jag ska iallafall försöka göra så gott jag kan. För nu är det så, att jag älskar att vara en mamma, men jag vill inte se ut som en mamma.. om ni förstår ^^

Just nu sover både Belle och Zoran. Belle har varit jättetrött sedan kl. 4, så det var på tiden hon fick sin sömn. Antingen så får hon vila en kort stund efter dagis och så är hon uppe till kl. 8-9, annars däckar hon vid sju. Just nu mår jag inte så bra, så det var skönt att hon somnade tidigt. Jag vet inte riktigt vad det är med mig. Jag har känt mig konstig på sistonde. Jag har ett slags obehag i kroppen som jag inte riktigt blir av med. Sedan har min aptit försvunnit spårlöst. Vilket egentligen inte hade gjort så mycket, om det inte vore för att hungern stannat kvar >,< Jag är alltså ständigt hungrig, men mår illa av bara tanken på mat. Skumt, ellerhur? Jag går alltså på tomgång just nu. Jobbigt!!



Mammas älskling


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0