Tillbaka till plugget

Ja, jag är hopplös på att blogga.. Det har blivit ett faktum -.- Jag har med största sannorlikhet inga läsare kvar, men jag gör en liten uppdatering ändå. Eller jo, en läsare har jag ju. Min mormor som tjatat om varför det inget händer på bloggen ^^ Haha, detta inlägg blir till dig, mormor :)

Det har faktiskt hänt ganska mycket nu på sistonde. Jag har bland annat börjat skolan, om inte annat. Så nu går jag som vilken elev som helst på Sannarp igen. Det känns jättekonstigt, faktiskt. Jag gillar inte skolan. Alltså inte bara pluggandet, utan själva skolmiljön. Jag tror att det beror på att jag kände mig så obekväm när jag var i skolan som gravid. Som gravid blir man ju mer tittad på, automatiskt, så man får ju ganska många blickar efter sig. Men det är nog annorlunda när man är 17 år och blir med barn. För jag kände mig så uttittad och granskad, dag ut och dag in. För folk verkade aldrig stirra sig mätta på magen min. Jag kom på mig själv med att välja "gräddfilarna" (som de små gångana mellan de stora korridorerna kallas) hellre än att gå i de stora korridorerna. Matsalen och vid kafeterian var ju lätt värst. Att ofrivilligt behöva stå i allas centrum kändes inte bra, ska jag säga er. Det kändes verkligen jobbigt. Det är värre att gå runt med mage än att gå runt med barnvagn, konstigt nog. Eller så är det helt enkelt för att man har annat att tänka på ^^

Nej, men som sagt, skolan har börjat igen. Det ska bli skönt att få skolan avklarad och äntligen få ta studenten. Det blir dock ingen bal för mig, men det gör ingenting. Jag väljer hellre att lägga de pengar på annat och det är faktiskt inte samma sak längre. Det är inte lika stort, iallafall inte för mig.

Det är fredag idag, kom jag precis på. Äntligen helg, vad skönt. Hoppas alla får sig en mysig helg. KRAM


Kommentarer
Postat av: Mirre

Du har en till läsare kvar Melanie :) och jag kan inte säga att jag förstår hur du hade de när du var gravid, men att det var alltid lika kul o se dig när du kom till skolan (både före och efter du hade fått Belle), alltid lika glad och positiv. Hoppas allt är bra med dig, Zoran och Belle!



// NorgeMirre :)

2011-01-22 @ 14:01:45
Postat av: Anonym

Melanie, man behövde inta ha en mage för att känna sig hur obekväm som helst när det gäller Sannarpsskolan! jag tror vilken skolmiljö är så, särskilt sannarp.. Jag tycker att du är en stark person, och jag vet inte om du vet om det själv..Men, Mella, tro bara på dig själv! Lita på dig själv, jag vet att du klarar det! och du har rätt, balen är rent ut sagt ett rån!



Kramar från en trogen läsare vid namn Anna :P Ha det bra Mella!!

2011-01-22 @ 15:57:44
URL: http://anumatsblogg.blogg.se/
Postat av: SophiA, mamma till Elliot, wilma& Annie<3

Vi måste planera in en dag nu:) så otroligt längesedan:(.. Puss

2011-01-23 @ 10:33:31
Postat av: Mormor Marie

Jag har också saknat bloggen. Kul att du är igång igen. jag blev berörd av att läsa ditt inlägg. Men vi vet ju alla att Belle har varit värt allt besvär, eller hur. Hon är underbar!

Vilken klok kompis du har i Anna. Bra kommentar!

2011-01-24 @ 15:55:44
Postat av: Anna

tack "mormor marie":) Och Mella, Jag hoppas verkligen att du lyssnar:) det är inte bara snack..jag menar det.

2011-01-24 @ 22:32:19
Postat av: Anonym

tack "mormor marie":) Och Mella, Jag hoppas verkligen att du lyssnar:) det är inte bara snack..jag menar det.

2011-01-24 @ 22:32:42
Postat av: frida asp

Allt du har klarat av nu med barn och allt hade jag ALDRIG klarat! Du är sjukt starkt tror inte ens du vet om det själv. Jag har fått en lillasyster som är 1 år nu och jag klarar inte ens av att passa henne i 1 timme typ! haha.. Men du är sjukt duktig och stark! Lycka till med allt. Kram!

2011-02-23 @ 13:40:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0