Jobba, jobba!

Godmorgon! Om en halvtimme skall jag åka till jobbet. Jag jobbar själv idag på två hus, så det blir hela dagen. Vilket är bara bra, så får jag mer timmar. Skolan börjar ju nu den 10de januari, så jag försöker jobba så mycket som möjligt nu innan. Sedan blir det bara precis på torsdagar och varannan fredagsförmiddag samt på loven såklart. Det känns skönt att ha fått jobb. Vi har ju levt på Zorans lön nu jättelänge, men nu har vi Belles dagisavgift att betala och jag har inte längre någon mammapenning. Så nu behövs det verkligen att jag också tjänar lite.

Idag har vi ingenting på schemat, förutom att jag jobbar till kl. fyra. Tror vi bara ska vara hemma och slappa ikväll. Gå en runda med vagnen när jag kommer hem, det borde vi göra. Skönt att komma ut i friska luften. Synd att det ska vara så kallt ute, men men -.- Zoran känner sig krasslig. Jag hoppas att jag och Bellis klarar oss undan att bli smittade. Det är så jobbigt att vara sjuk.. Får ta väl hand om Zoran ikväll, stackarn.

Menmen, nu får jag allt klä på mig och bege mig till jobbet. Ner och skrapa rutorna på bilen.. Så jäkla trist!
Men men, det är så det är! Ha det fint allesammans, KRAM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0